مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» راهنمایی برگزاری تشریفات دیپلماتیک :

راهنمایی برگزاری تشریفات دیپلماتیک :

خدمات مجالس و تشریفات مجالس عروسی روبان سرخ برگزار کننده مجالس و مراسم عروسی ، عقد ، میهمانی و همچنین برگزار کننده همایش و سمینار و تشریفات دیپلماتیک می باشد .

این موسسه از پذیرایی فینگرفود های متنوع و ارائه انواع غذاهای ایرانی و فرنگی با ره آورد بیش از نیم دهه تجربه به یاد ماندنی دفتر خاطرات شما را تزیین می کند .

در متن قبلی توضیحاتی درباره برگزاری همایش و سمینار کنفرانس و یا سمپوزیوم در اختیار شما قرار دادیم ، این بار سعی داریم توضیحاتی درباره تشریفات دیپلماتیک در اختیار شما عزیزان قرار دهیم ، هدف این است که اطلاعات لازم را درباره آداب برگزاری تشریفات عالی را به شما انتقال دهیم .

تشریفات دیپلماتیک هنری مهم و اثر گذارکه مجموعه ای از اقدامات معنا دار و جدی را در بر می گیرد ، حلقه تکمیل کننده ارتباط و حاوی پیام های فرهنگی و تمدنی است .

تشریفات حافظ و مجری مصونیت ها و مزایای دیپلمات ها است . اکثر قواعد و رسوم تشریفاتی ، بین المللی و عرفی بوده  که از قبل تعیین شده است .تشریفات دیپلماتیک در دنیا امری بدیهی و دارای معنی و مفهوم خاص  خود است . رفتار و آدابی که پرسنل انتخابی تشریفات شما در دیدار با مقامات کشورهای دیگر باید رعایت کنند تا شان دیپلماتیک خود و کشورشان را حفظ نمایند . از این رو پرسنل تشریفات و خدمات مجالس شما باید با آداب رسوم خاص کشور از جمله از دیپلمات ها و سفرای یک سفراتخانه پذیرایی کنند  که این علم نیاز به آموزش هایی نیز دارد . مجری مراسم یا تشریفات انتخابی شما باید با آگاهی بر روابط دیپلماتیک و آداب و رسوم کشورهای مختلف به خدمات رسانی مراسم شما مشغول گردد . دانستن این آگاهی ها برای خر چه بهتر برگزاری مراسم و تشریفات دیپلماتیک می باشد . ما در این جا به چند نمونه از آداب تشریفات اشاره میکنیم ، هر کسی خواهان رضایت کامل میهمانان خود باشد ، باید از کلیه خصوصیات اخلاقی میهمانان خارجی ( ملیت های مختلف ) و انتظارات آنها آگاه باشد ، به عنوان مثال رعایت حریم فیزیکی با اشخاص است . بعضی مقامات سیاسی حدود نیم متر فضای شخصی دارند که طبق آداب تشریفات نباید این حریم را نقص کرد و بیش از این به آنان نزدیک شد و اصطاحا نباید شانه به شانه با آنها حرکت کرد .

موسسه تشریفاتی شما  باید از نحوه پذیرایی درست چه به طریق ایستاده و چه به صورت بوفه روی میز ، نحوه چیدمان میز بوفه ، پذیرایی به صورت نشسته ، نحوه چیدمان وسایل روی میز ، ترتیب سرو غذا ، نحوه پذیرایی دسر ، چای و قهوه و جایگیری مناسب پرسنل را بداند و با رعایت اطلاعات بین المللی و شناخت آداب و رسوم کشورهای مختلف با دقت به پذیرایی میهمانان مشغول باشند .

موسسه تشریفات شما باید یک برنامه مدون و هماهنگ شده را قبل از مراسم به شما ارائه دهد .

1 . تهیه فهرست میهمانان سفارت با توجه به آداب و رسوم هر کشور

2 . انتخاب نوع پذیرایی و نحوه سرو

3 . انتخاب محل مناسب برای پذیرایی ، چیدمان ، دیزاین و نورپردازی

4 . تهیه فهرست غذا با توجه به سنن و فرهنگ غذایی

5 . چگونگی پذیرش و استقبال و هدایت میهمانان

6 . نحوه برقراری امنیت ( استفاده از بادیگارد های امنیتی و حفاظتی )

7 . معرفی سرگرمی با توجه به نوع برنامه ، اعم از موزیک ، نمایش ، آتش بازی و ...

8 . نحوه خداحافظی و بدرقه میهمانان

9 . چگونگی وضع ظاهر و پوشش پرسنل تشریفاتی ( نوع لباس فرم )

10 . چگونگی رفتار پرسنل ( داشتن مهارت های رفتاری ، اشراف به آداب اجتماعی بخصوص کشور های خارجی حائز اهمیت است )

برای برگزاری تشریفات دیپلماتیک ، مجری شما باید به اصول بین المللی واقف باشد ، بطور مثال ، وسایل با دست چپ حمل و با دست راست ارئه می شوند و یا بشقاب غذا از سمت راست میهمانان و با دست راست جلوی میهمانان قرار داده می شود و ...

صحنه های بین المللی ، مدیران بین المللی می طلبد تا با رعایت آداب دیپلماتیک از استقبال و پذیرایی تا بدرقه را به بهترین نحو انجام دهد .تشریفات روبان سرخ مفتخر است با برگزاری چندین جشن ملی و برگزاری جشن های داخلی دیپلمات ها و سفرای کشورها ، عهده دار مراسم شما عزیزان نیز باشد .

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  ساخت وبلاگ   |   روانشناس ایرانی در لندن   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده